لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

۱۴۸ شرکت درخواست عرضه اولیه دادند

مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران گفت: در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۴۸ شرکت در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی، استخراج زغال سنگ، سرمایه‌گذاری، بیمه، کشت و دام و طیور، حمل و نقل و... درخواست پذیرش خود را برای ورود به بازار اول و دوم فرابورس ایران ارسال کردند.

 

به گزارش اقتصادنیوز، سارا سادات‌اخلاقی، مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: طبق بررسی صورت گرفته در فرابورس ایران تعداد ۳۰ شرکت یعنی ۲۰درصد شرکت‌های متقاضی واجد شرایط اولیه پذیرش بودند که در ۲۹ جلسه هیات پذیرش مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت ۲۳ شرکت موفق به پذیرش در بازار اول و دوم فرابورس ایران شدند.

اخلاقی در مورد عرضه اولیه‌ای امسال گفت: شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه، رایان هم افزا و سرمایه‌گذاری پویا در بازار اول یا دوم فرابورس عرضه خواهند شد. به گفته او همچنین نماد شرکت‌های صنعتی و معدنی ستبران و کیا الکترود شرق نیز قرار است در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عرضه شوند.  مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران در ادامه به ۹نماد دیگر اشاره کرد که پذیرفته شده و پس از انجام شروط لازم، به درج و عرضه راه خواهند یافت و گفت: شرکت‌های برق و انرژی پیوند گستر پارس، دنا آفرین فدک، پدیده شیمی جم، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، زغال سنگ پروده طبس و ملی ساختمان از جمله شرکت‌هایی هستند که در بازار فرابورس ایران پذیرش و پس از انجام شروط پذیرش در مرحله درج و عرضه در بازار قرار خواهند گرفت.