لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

مشکلات حوزه سنگ ناشی از نبود قانون قیمت‌گذاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تنگناهای حوزه سنگ ناشی از نبود قانون قیمت‌گذاری در این بخش است.

سعید فرخی عصر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی در شهرستان محلات افزود: آیین نامه ماده ۳۷ هیچ الزامی برای قیمت‌گذاری و خرید و فروش سنگ مشخص نکرده و تکمیل این آیین‌نامه ضروری است.
وی بیان کرد: بایستی طرحی برای قوانین خرید و فروش سنگ و الزامات اجرایی آن تهیه و به صورت منطقه‌ای اجرا شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: بدون توافق فروشنده و خریدار سنگ، اصلاح مشکلات قیمت و کوتاهی دست دلالان ممکن نیست.
فرخی افزود: از حوزه فعالان کشاورزی به دلیل فراهم نشدن فرآیند کمک برای جبران خسارت باید عذرخواهی کرد.
وی گفت: در دیدار با معاون اقتصادی رئیس جمهور به شیوه ماهیت شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان گل و گیاه خسارت دیده از کرونا نقطه نظراتی منتقل شده است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: هزار میلیارد ریال به اعتبارات اشتغال روستایی استان اضافه شده است و انتظار می‌رود تنگناهای پیش روی واحدهای تولید گل و گیاه رفع شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: قوه قضائیه با تامین امنیت سرمایه‌گذاری مشروع، جایگاه خاصی در تحقق شعار جهش تولید دارد.
حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی افزود: مقام معظم رهبری باهدف تاکید بر تکیه بر اقتصاد داخلی به عنوان نسخه شفابخش مشکلات این حوزه، برای هر سال نامگذاری‌هایی را انجام دادند.
وی اظهار داشت: اقتصاد پویا و متکی به تولیدات داخلی می‌تواند در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام ایستادگی کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه بازخورد جهش تولید به دستگاه قضا هم هست، ادامه داد: افزایش تولید سبب فرصت اشتغال می‌شود و اشتغال کاهش بزه و تنش‌های اجتماعی و افزایش آرامش روانی در جامعه را به همراه دارد.
حجت الاسلام موسوی دادخواست محور نبودن رویکرد جدید قوه قضائیه را فلسفه برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی با حضور تولیدکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: به منظور حل مشکلات حوزه سنگ محلات بایستی کارگروهی متشکل از کارشناسان و فعالان حوزه معدن و سنگ تشکیل و تفکیک بین معدن‌دار و معدن‌کار اجرایی شود.
حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: نتایج این کارگروه ممکن است برای حل مشکلات معادن و واحدهای تولید سنگ کشور نیز تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تولیدکنندگان گل و گیاه که از شیوع بیماری کرونا خسارت دیدند دردناک است، افزود: جوانان تمام سرمایه زندگی خود را با امید کسب درآمد از این حوزه هزینه کردند اما محصولشان به طور کامل به دلیل نبود بازار فروش از بین رفت.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های استان و کشور نظیر ستاد اجرایی فرمان امام برای جبران خسارات گلکاران استفاده شود.
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: هیچ‌کدام از توزیع کنندگان حامل‌های انرژی اجازه اقدام اجرایی به دلیل عدم پرداخت هزینه انشعابات فعالان و کارآفرینان را ندارند.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است.



سایر اخبار

احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مقرر شده است که تا پایان امسال، از حدود 9800 واحد غیرفعال صنعتی، 1500 واحد احیاء و فعال شود.

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت ثبت می‌شود.

تحقق جهش تولید نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که امسال رشد ۳۰ درصدی برای استخراج از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال برنامه‌ریزی شده، اما اینکه تحقق این هدف با ماشین‌آلات ۳۰ تا ۴۰ ساله چه میزان قابل تحقق باشد، حال تامل دارد.

تولید 700 دستگاه ماشین آلات معدنی توسط هپکو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ساخت 700 دستگاه ماشین آلات راهسازی توسط هپکو تا سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه بلندمدت ساخت ماشین آلات معدنی توسط این تولیدکننده برنامه ریزی شده است.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته در تبریز

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته ایران - تبریز در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن انتقاد از بی‌توجهی ایمیدرو به اکتشاف در سال‌های گذشته، از تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پیش‌بینی وصول ۳۳ میلیارد تومانی حقوق دولتی برای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۳۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود.

نامه رییس اتاق بازرگانی به رییس قوه قضاییه

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی از ابلاغ بخشنامه اخیر قوه قضاییه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد

زنجان در تولید سنگ‌های تزئینی، رتبه دوم کشور را دارد

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی و در مجموع سالانه ۱۱ میلیون تُن از معادن این استان استخراج می‌شود و زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

شرایط سرمایه‌گذاری‌های کلان را باید فراهم کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این استان، خواستار همراهی نمایندگان مردم فارس در مجلس برای فراهم شدن شرایط جذب و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و احداث واحدهای بزرگ در راستای تولید محصولات رقابت‌پذیر شد.

رئیس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی یا سرمایه گذاری ۵هزار و۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.