لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز(یکشنبه) در آیین افتتاح یک واحد تولیدی در خوزستان با اشاره به سیاست های اصل 44 قانون اساسی که گفت: براساس این سیاست ها بنگاه هایی که همواره در اختیار دولت بوده باید به بخش خصوصی واگذار شود و به نحوی زمینه سازی شود که بخش خصوصی بتواند کارهای بزرگ انجام داده و صنایع، معادن و خدمات عظیم که منحصر به دولت بوده را در اختیار گیرد.

به گفته جهانگیری؛ هر استانی که زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کرده در مسیر توسعه قرار گرفته است

وی افزود: هر استان، شهرستان و منطقه ای که فضای بهتری برای بخش خصوصی فراهم کرده توانسته در مسیر توسعه قرار گیرد و هر منطقه ای که به دلیل تنگ نظری و رقابت های محلی زمینه حضور بخش خصوصی را محدود کرده از مسیر توسعه عقب افتاده است.

به گفته جهانگیری؛ هر چه بتوانیم به سمت تامین زنجیره تولید حرکت کنیم به مصلحت واحدهای صنعتی کشور است و شرایط بهتری را برای تولید فراهم خواهد کرد.

ریسک پذیری از اولویت کارهای صنعتی

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه روحیه ریسک پذیری در کار‌های صنعتی جزو مهمترین موضوعات است، بیان کرد: با احتیاط بی مورد، عمر و زمان طولانی به هدر می‌رود و اگرچه ممکن است گاهی در ریسک کردن با شکست مواجه شویم، اما معمولاً افراد ریسک پذیر موفق بوده اند.

 
 

کار فعالان اقتصادی و راه اندازی واحدهای تولیدی در راستای استقلال اقتصادی است و ایجاد اشتغال برای جوانان و عدم وابستگی کشور به کالاهای خارجی و نیز تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز از دیگر ابعاد تحقق استقلال در کشور است که با تلاش های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران صورت می گیرد



سایر اخبار

تاکید اعضای فراکسیون معدن مجلس به ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

اعضای فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی، با حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به ارتقای جایگاه این سازمان تاکید کردند.

بی توجهی به ساختارهای قانونی، بزرگترین چالش اکتشاف ذخایرمعدنی است

اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور با چالش جدی در حوزه ساختارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی-حاکمیتی، بنگاه‌های توسعه‌ای و بخش خصوصی روبرو است؛ بطوریکه مرز شفاف و مشخصی در انجام وظایف هریک وجود ندارد که این پدیده موجب واگرایی فعالیت‌ها و بروز ناکامی در حوزه کشف ذخایر معدنی جدید و در مقیاس جهانی در کشور می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن خبر داد: رتبه نخست ایران در تنوع سنگ‌های تزئینی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: ایران از لحاظ تنوع سنگ‌های تزئینی رتبه نخست و از لحاظ ذخایر در دنیا رتبه چهارم را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت مبتنی بر توسعه صادرات‌محور است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه پیشنهادی تهیه شده برای این وزارتخانه، با تمرکز و تاکید بر توسعه صادرات‌محور تدوین شده است که شامل هشت استراتژی مهم است.

«علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «عباس علی‌آبادی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

افزایش 12 درصدی ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه 1402، از نظر ارزشی 12 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر صمت مطرح کرد: تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن، نیازمند آگاهی از داشته‌های معدنی/ ایران بهشت عناصر معدنی جهان است

معاون وزیر صمت اعلام کرد که دستیابی به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن، نیازمند آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور است.

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور سرپرست این وزارتخانه برگزار شد.

معاون وزیر صمت: بهره‌برداران معادن غیرفعال سلب صلاحیت می‌شوند

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن در اختیار بهره‌برداران، در صورتی که غیرفعال مانده باشند باید سلب صلاحیت و آزاد شوند.

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری در کشور برقرار نیست، اظهار کرد: توسعه صنایع در مناطق محروم کشور از برنامه های این سازمان است.

لزوم برداشتن گام‌های بلندتر در بازارهای بین‌المللی برای توسعه صادرات

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت ایران برای واحدهای تولیدی‌ داخلی کوچک شده و باید گام‌های بلندتری را در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای صادرات محصولات داخلی‌مان برداریم.