لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز(یکشنبه) در آیین افتتاح یک واحد تولیدی در خوزستان با اشاره به سیاست های اصل 44 قانون اساسی که گفت: براساس این سیاست ها بنگاه هایی که همواره در اختیار دولت بوده باید به بخش خصوصی واگذار شود و به نحوی زمینه سازی شود که بخش خصوصی بتواند کارهای بزرگ انجام داده و صنایع، معادن و خدمات عظیم که منحصر به دولت بوده را در اختیار گیرد.

به گفته جهانگیری؛ هر استانی که زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کرده در مسیر توسعه قرار گرفته است

وی افزود: هر استان، شهرستان و منطقه ای که فضای بهتری برای بخش خصوصی فراهم کرده توانسته در مسیر توسعه قرار گیرد و هر منطقه ای که به دلیل تنگ نظری و رقابت های محلی زمینه حضور بخش خصوصی را محدود کرده از مسیر توسعه عقب افتاده است.

به گفته جهانگیری؛ هر چه بتوانیم به سمت تامین زنجیره تولید حرکت کنیم به مصلحت واحدهای صنعتی کشور است و شرایط بهتری را برای تولید فراهم خواهد کرد.

ریسک پذیری از اولویت کارهای صنعتی

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه روحیه ریسک پذیری در کار‌های صنعتی جزو مهمترین موضوعات است، بیان کرد: با احتیاط بی مورد، عمر و زمان طولانی به هدر می‌رود و اگرچه ممکن است گاهی در ریسک کردن با شکست مواجه شویم، اما معمولاً افراد ریسک پذیر موفق بوده اند.

 
 

کار فعالان اقتصادی و راه اندازی واحدهای تولیدی در راستای استقلال اقتصادی است و ایجاد اشتغال برای جوانان و عدم وابستگی کشور به کالاهای خارجی و نیز تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز از دیگر ابعاد تحقق استقلال در کشور است که با تلاش های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران صورت می گیرد



سایر اخبار

وزیر صمت:وضعیت اقتصادی روبه بهبود است

وزیر صمت گفت: به استناد آمار و ارقام وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است و اکنون نقش و وابستگی اقتصاد ایران به نفت در حوزه تجارت خارجی قطع شده اس

معاون وزیر صمت: صنایع معدنی به توسعه فناوری در حوزه انرژی نیاز دارند

بخش معدن آمادگی فراهم کردن ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور با کمک شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری را دارد

معاون معدن و فرآوری مواد وزیر صمت در «رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت معدن در اینوتکس 2022» در مورد اهمیت و علل برگزاری این رویداد گفت: امروز در تمامی صنایع به‌ویژه صنعت معدن، فناوری می‌تواند علاوه بر حل مشکل‌ها تا حد زیادی بهره‌وری را نیز افزایش دهد و یکی از بخش‌هایی که صنایع معدنی به آن نیاز دارند، توسعه فناوری در حوزه انرژی است.

هر ۲ روز ۵ معدن تعطیل می‌شوند / چرا ۶۰ درصد معادن کوچک تعطیل شدند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۹۹ حدود ۴۰۰۰ معدن کوچک غیرفعال بود، اما این آمار امروز به ۶۰۰۰ معدن غیرفعال می‌رسد. یعنی طی دو سال ۲۰۰۰ معدن دیگر غیرفعال شدند؛ به عبارت ساده‌تر یعنی هر دو روز تقریباً پنج معدن تعطیل شده‌اند.

حذف وزیر «صمت» از دولت ، بزنگاه سنجش اقتدار و اعتبار قالیباف

کارسازترین گزینه برای قالیباف در مخمصه ، لابی پشت پرده برای متقاعد کردن رئیسی جهت وفای به عهد و حذف فاطمی امین از فهرست اعضای کابینه است که البته ، دستیابی به این هدف ، چندان هم ساده نیست و ناکامی در دستیابی به این هدف ، شاید قالیباف را به پیگیرترین عضو «بهارستان» در برگزاری جلسه و رای آوردن «اسیضاح» وزیر «صمت» تبدیل کند.

درخواست از وزرای اقتصاد و صنعت برای شفاف‌سازی درآمد اتاق ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌های جداگانه به وزرای اقتصاد و صنعت، خواستار انتشار اطلاعات مربوط به منابع درآمدی اتاق ایران طی ۳ سال اخیر شد.

شبکه همکاری اکوسیستم نوآوری و فناوری با بخش معدن ایجاد شود

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گلوگاه توسعه بخش معدن کشور فناوری و نوآوری است و تبدیل کردن بخش معدن به بازار فناوری باید دغدغه اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور شود و شبکه همکاری اکوسیستم نوآوری و فناوری با بخش معدن ایجاد شود.

موافقت برای واردات 500 دستگاه ماشین آلات حوزه فعالیت معدنی

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه مجوزها، تاکنون ۲ هزار درخواست واردات ماشین آلات حوزه فعالیت‌های معدنی ثبت شده که از این میزان برای واردات ۵۰۰ دستگاه موافقت شده است.

بانک صنعت و معدن ارائه خدمات در داخل واحدهای صنعتی را آغاز کرد

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران از آغاز فرآیند روش بانکداری باز توسط این بانک برای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی برتر به منظور تحقق بانکداری دیجیتال در کنار رفع موانع و رونق تولیدخبر داد.

تغییر مبنای پرداخت حقوق دولتی واحدهای معدنی

براساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنای دریافت حقوق دولتی معادن ثبت فاکتور معاملات در سامانه جامع تجارت خواهد شد که تا پایان سال اجرایی می شود.

صندوق بیمه معدن، در سرمایه گذاری های کلان نقش آفرینی کند/ ضرورت حمایت های فرامنطقه ای از معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار تدوین افق های جدید متناسب با اهداف توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی برای صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی شد. جعفری گفت: این صندوق در سرمایه گذاری های کلان نیز نقش آفرینی کند.

قابل توجه فعالان معدنی: معادن غیرفعال این استان واگذار میشوند

معادن غیرفعال این استان در کشورمان واگذار میشوند.