لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه
 
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه

 
کدخبر: 387285
معاون طرح و برنامه اعلام کرد؛ جهت‌گیری کلی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا؛ سعید زرندی در آیین تودیع و معارفه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است.

وی اضافه کرد: معدن ، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

معدن جایگزینی درآمدهای نفتی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند ، باید ده برابر الان و وضعیت فعلی رشد کند و 70 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و این جهت‌گیری است که ما باید در برنامه‌های کلان کشور و وزارت صمت داشته باشیم.

زرندی با بیان این که برای رسیدن به این نگاه مترقی در مورد معادن در کشور باید نگاه جدیدی به این بخش ایجاد شود، تاکید کرد: در این فضای موجود، به این هدف نخواهیم رسید و با این زمین پر از دست‌انداز که در اطراف خود ساخته‌ایم در فکر یک تحول بزرگ نمی‌توان بود و باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

رصد قوانین دیگر کشورها 

وی افزود: معاونت معدنی، قوانین کشورهای دیگر را یک بار دیگر مرور کند و کشورهایی که در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری فعالیت کرده‌اند را دائما رصدکند.

 
 

لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای  

معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان‌ها باید با بحث تغییر ساختاری که وزیر محترم صمت هم ماموریت آن را داده‌اند، حرکت کنند.

زرندی با اشاره به ابتکار خوب رزم‌حسینی در راه‌اندازی شورای هماهنگی، بیان کرد: 4 شورای صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی با شخص وزیر جلساتی را برگزار می‌کنند که در آن جا مباحث مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و با یک نگاه جدید و خط و مشی‌گذاری مشارکتی با همکاری بخش خصوصی برای این بخش برنامه ریزی شود.

جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه 

وی گفت: در دوره جدید مدیریت معاونت معدنی ، بحث استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و هلدینگ‌های معدنی باید ادامه یابد و این نقدینگی سرگردان را پشت حوزه معادن بیاوریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین افزود: جهت‌گیری کلی وزارتخانه حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است و نگاه کلی ما این است که از بازار سرمایه تا آن جا که مقدور است حمایت کنیم و این ظرفیت فراوان را پشت حوزه تولید کشور بیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها گفت: دکتر اسماعیلی از مدیران خوب کشور هستند که هم در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هم در زمان مسولیت معاونت معدنی، تلاش های زیادی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور کرده اند.

زرندی افزود: الان فرصت خوبی است که آقای سعدمحمدی که سال‌ها در ذوب‌آهن و شرکت مس مسئولیت داشتند، و تجربه خوبی در این بخش ها دارند بتواند سیاستهای بخش معدن و صنایع معدنی را هدایت کند.



سایر اخبار

تاکید اعضای فراکسیون معدن مجلس به ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

اعضای فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی، با حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به ارتقای جایگاه این سازمان تاکید کردند.

بی توجهی به ساختارهای قانونی، بزرگترین چالش اکتشاف ذخایرمعدنی است

اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور با چالش جدی در حوزه ساختارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی-حاکمیتی، بنگاه‌های توسعه‌ای و بخش خصوصی روبرو است؛ بطوریکه مرز شفاف و مشخصی در انجام وظایف هریک وجود ندارد که این پدیده موجب واگرایی فعالیت‌ها و بروز ناکامی در حوزه کشف ذخایر معدنی جدید و در مقیاس جهانی در کشور می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن خبر داد: رتبه نخست ایران در تنوع سنگ‌های تزئینی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: ایران از لحاظ تنوع سنگ‌های تزئینی رتبه نخست و از لحاظ ذخایر در دنیا رتبه چهارم را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت مبتنی بر توسعه صادرات‌محور است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه پیشنهادی تهیه شده برای این وزارتخانه، با تمرکز و تاکید بر توسعه صادرات‌محور تدوین شده است که شامل هشت استراتژی مهم است.

«علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «عباس علی‌آبادی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

افزایش 12 درصدی ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه 1402، از نظر ارزشی 12 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر صمت مطرح کرد: تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن، نیازمند آگاهی از داشته‌های معدنی/ ایران بهشت عناصر معدنی جهان است

معاون وزیر صمت اعلام کرد که دستیابی به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن، نیازمند آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور است.

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور سرپرست این وزارتخانه برگزار شد.

معاون وزیر صمت: بهره‌برداران معادن غیرفعال سلب صلاحیت می‌شوند

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن در اختیار بهره‌برداران، در صورتی که غیرفعال مانده باشند باید سلب صلاحیت و آزاد شوند.

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری در کشور برقرار نیست، اظهار کرد: توسعه صنایع در مناطق محروم کشور از برنامه های این سازمان است.

لزوم برداشتن گام‌های بلندتر در بازارهای بین‌المللی برای توسعه صادرات

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت ایران برای واحدهای تولیدی‌ داخلی کوچک شده و باید گام‌های بلندتری را در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای صادرات محصولات داخلی‌مان برداریم.