لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه
 
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه

 
کدخبر: 387285
معاون طرح و برنامه اعلام کرد؛ جهت‌گیری کلی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا؛ سعید زرندی در آیین تودیع و معارفه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است.

وی اضافه کرد: معدن ، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

معدن جایگزینی درآمدهای نفتی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند ، باید ده برابر الان و وضعیت فعلی رشد کند و 70 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و این جهت‌گیری است که ما باید در برنامه‌های کلان کشور و وزارت صمت داشته باشیم.

زرندی با بیان این که برای رسیدن به این نگاه مترقی در مورد معادن در کشور باید نگاه جدیدی به این بخش ایجاد شود، تاکید کرد: در این فضای موجود، به این هدف نخواهیم رسید و با این زمین پر از دست‌انداز که در اطراف خود ساخته‌ایم در فکر یک تحول بزرگ نمی‌توان بود و باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

رصد قوانین دیگر کشورها 

وی افزود: معاونت معدنی، قوانین کشورهای دیگر را یک بار دیگر مرور کند و کشورهایی که در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری فعالیت کرده‌اند را دائما رصدکند.

 
 

لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای  

معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان‌ها باید با بحث تغییر ساختاری که وزیر محترم صمت هم ماموریت آن را داده‌اند، حرکت کنند.

زرندی با اشاره به ابتکار خوب رزم‌حسینی در راه‌اندازی شورای هماهنگی، بیان کرد: 4 شورای صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی با شخص وزیر جلساتی را برگزار می‌کنند که در آن جا مباحث مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و با یک نگاه جدید و خط و مشی‌گذاری مشارکتی با همکاری بخش خصوصی برای این بخش برنامه ریزی شود.

جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه 

وی گفت: در دوره جدید مدیریت معاونت معدنی ، بحث استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و هلدینگ‌های معدنی باید ادامه یابد و این نقدینگی سرگردان را پشت حوزه معادن بیاوریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین افزود: جهت‌گیری کلی وزارتخانه حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است و نگاه کلی ما این است که از بازار سرمایه تا آن جا که مقدور است حمایت کنیم و این ظرفیت فراوان را پشت حوزه تولید کشور بیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها گفت: دکتر اسماعیلی از مدیران خوب کشور هستند که هم در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هم در زمان مسولیت معاونت معدنی، تلاش های زیادی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور کرده اند.

زرندی افزود: الان فرصت خوبی است که آقای سعدمحمدی که سال‌ها در ذوب‌آهن و شرکت مس مسئولیت داشتند، و تجربه خوبی در این بخش ها دارند بتواند سیاستهای بخش معدن و صنایع معدنی را هدایت کند.



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.