لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون وزیر صمت مطرح کرد: تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن، نیازمند آگاهی از داشته‌های معدنی/ ایران بهشت عناصر معدنی جهان است

«علیرضا شهیدی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران، امروز دوشنبه در همایش نکوداشت روز ملی معدن در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، ضمن بیان مطلب فوق افزود: اگر در زمینه معادن راکد و نیمه فعال به آسیب‌شناسی بپردازیم، یکی از دلایل رکود آنها عدم انجام اکتشافات درست در کشور است.

وی، شناسایی و پی‌جویی را دو وظیفه اصلی سازمان زمین‌شناسی برشمرد و افزود: در زمینه شناسایی، اکتشافات کامل شده اما کافی نیست و امروز در مرحله پی‌جویی هستیم و در تلاشیم تا بانک اطلاعاتی دقیق از داشته‌های زمین‌هایمان تهیه کنیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران اضافه کرد: گفته می‌شود ایران بهشت زمین‌شناسان و بهشت عناصر معدنی جهان است و برای استفاده بهینه از داشته‌های خود باید به آمایش سرزمینی اتکا داشته باشیم و ورود کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین گفته می‌شود از سال ۲۰۴۰ به بعد خودروهای الکتریکی جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی خواهند شد و فلزات جایگزین نفت می‌شوند، یادآور شد: باید برای سال های آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم و به ویژه در موضوع نادر استراتژیک ورود کنیم.

شهیدی همچنین گفت: شناسایی مواد معدنی باید بیش از پیش انجام شود و همچنین با توجه به اینکه مخاطرات زمین شناسی می‌تواند تاثیر منفی بر معدنکاری داشته باشد، باید مخاطرات طبیعی هر منطقه شناسایی شود تا معدن‌کاری موفقی داشته باشیم.