لطفا منتظر بمانید ...

موافقت برای واردات 500 دستگاه ماشین آلات حوزه فعالیت معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه
 
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه

 
کدخبر: 387285
معاون طرح و برنامه اعلام کرد؛ جهت‌گیری کلی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا؛ سعید زرندی در آیین تودیع و معارفه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است.

وی اضافه کرد: معدن ، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

معدن جایگزینی درآمدهای نفتی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند ، باید ده برابر الان و وضعیت فعلی رشد کند و 70 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و این جهت‌گیری است که ما باید در برنامه‌های کلان کشور و وزارت صمت داشته باشیم.

زرندی با بیان این که برای رسیدن به این نگاه مترقی در مورد معادن در کشور باید نگاه جدیدی به این بخش ایجاد شود، تاکید کرد: در این فضای موجود، به این هدف نخواهیم رسید و با این زمین پر از دست‌انداز که در اطراف خود ساخته‌ایم در فکر یک تحول بزرگ نمی‌توان بود و باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

رصد قوانین دیگر کشورها 

وی افزود: معاونت معدنی، قوانین کشورهای دیگر را یک بار دیگر مرور کند و کشورهایی که در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری فعالیت کرده‌اند را دائما رصدکند.

 
 

لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای  

معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان‌ها باید با بحث تغییر ساختاری که وزیر محترم صمت هم ماموریت آن را داده‌اند، حرکت کنند.

زرندی با اشاره به ابتکار خوب رزم‌حسینی در راه‌اندازی شورای هماهنگی، بیان کرد: 4 شورای صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی با شخص وزیر جلساتی را برگزار می‌کنند که در آن جا مباحث مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و با یک نگاه جدید و خط و مشی‌گذاری مشارکتی با همکاری بخش خصوصی برای این بخش برنامه ریزی شود.

جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه 

وی گفت: در دوره جدید مدیریت معاونت معدنی ، بحث استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و هلدینگ‌های معدنی باید ادامه یابد و این نقدینگی سرگردان را پشت حوزه معادن بیاوریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین افزود: جهت‌گیری کلی وزارتخانه حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است و نگاه کلی ما این است که از بازار سرمایه تا آن جا که مقدور است حمایت کنیم و این ظرفیت فراوان را پشت حوزه تولید کشور بیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها گفت: دکتر اسماعیلی از مدیران خوب کشور هستند که هم در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هم در زمان مسولیت معاونت معدنی، تلاش های زیادی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور کرده اند.

زرندی افزود: الان فرصت خوبی است که آقای سعدمحمدی که سال‌ها در ذوب‌آهن و شرکت مس مسئولیت داشتند، و تجربه خوبی در این بخش ها دارند بتواند سیاستهای بخش معدن و صنایع معدنی را هدایت کند.



سایر اخبار

اهمیت بازگشت معادن راکد به چرخه تولید/مشکل فعالیت معدن مس راوه

عضو هیئت مدیره معدن دالی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده برای این معدن، گفت: برای فعالیت معدن مس راوه تمام مجوزهای قانونی صادر شده است و افتتاح آن برای روستاییان اشتغال زایی پایدار به همراه دارد.

رشد ۱۵۶ درصدی فروش سالیانه شرکت‌های معدنی حاضر در بورس

فروش ۷۴ شرکت بزرگ زنجیره معدن وصنایع معدنی بورس ایران در بهمن ۹۹ نسبت به بهمن ۹۸ رشد ۱۵۶ درصدی را ثبت کرد.

معاون معدنی وزارت صنعت: پهنه‌های بلوکه شده معدنی با مزایده واگذار می‌شود

سرپرست امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همه محدوده‌های ( پهنه های ) بلوکه شده معدنی در استان‌ها به‌وسیله مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

جهانگیری: صنعتگران در مقابل زمین‌گیر شدن صنعت ایستادند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها می خواستند صنعت ایران زمین گیر شود، گفت: اما صنعتگران در مقابل مشکلات ایستادند و نگذاشتند صنعت کشورمان زمینگیر شود.

نماینده مجلس: مدیریت معادن باید به استان‌ها واگذار شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت معادن کشور باید به استان‌ها واگذار شود تا آثار بهبود اقتصادی در تمام مناطق کشور ملموس‌تر شود.

ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده در حوزه معدن/ واگذاری محدوده‌های معدنی فاقد مالک از طریق مزایده عمومی

در راستای هدایت هدفمند منابع و سرمایه‌های کشور در جهت منافع ملی و رشد اقتصادی کشور، محدوده‌های بلوکه شده معدنی در سراسر کشور از طریق مزایده عمومی و در چارچوب اختیارات قانونی وزارت صمت، واگذار خواهد شد.

رشد دسته‌جمعی مجوزهای معدنی در ۱۰ ماهه سال 99/ افزایش 5.3 درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری معدنی و 1.8 درصدی پروانه های اکتشاف

داده‌ها و آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد دسته‌ جمعی مجوزهای معدنی از جمله تعداد پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری است.

همکاری مشترک با معدن و دانشگاه در دستور کار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، در راستای سیاست‌های همکاری‌های چندجانبه میان صنعت، معدن و دانشگاه و با توجه به شروع فرآیند تهیه نقشه­‌های زمین­‌شناسی در شمال منطقه ترود با مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم در استان سمنان، نشستی علمی برگزار کرد.

موانع احیای معادن کوچک

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می گوید که بخش معدن با اتهام خام‌فروشی از سوی دستگاه‌های حاکمیتی مواجه است و این نگرش منفی، مانع انباشت سرمایه مولد در این بخش شده است.

معادن تعطیل شده وارد بورس می شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون نسبت به مزایده معادن شناسایی شده تا پایان اسنفد ۱۳۹۹ اقدام کند.

خیز سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال جدید

سی و نهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین صبح امروز با حضور متخصصان و استادان داخلی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوئد، ایتالیا و چین به صورت بین‌المللی و به وبینار آغاز به کار کرد.