لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه
 
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

برنامه وزارت صمت برای حمایت از بازار سرمایه

 
کدخبر: 387285
معاون طرح و برنامه اعلام کرد؛ جهت‌گیری کلی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا؛ سعید زرندی در آیین تودیع و معارفه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است.

وی اضافه کرد: معدن ، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

معدن جایگزینی درآمدهای نفتی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند ، باید ده برابر الان و وضعیت فعلی رشد کند و 70 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و این جهت‌گیری است که ما باید در برنامه‌های کلان کشور و وزارت صمت داشته باشیم.

زرندی با بیان این که برای رسیدن به این نگاه مترقی در مورد معادن در کشور باید نگاه جدیدی به این بخش ایجاد شود، تاکید کرد: در این فضای موجود، به این هدف نخواهیم رسید و با این زمین پر از دست‌انداز که در اطراف خود ساخته‌ایم در فکر یک تحول بزرگ نمی‌توان بود و باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

رصد قوانین دیگر کشورها 

وی افزود: معاونت معدنی، قوانین کشورهای دیگر را یک بار دیگر مرور کند و کشورهایی که در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری فعالیت کرده‌اند را دائما رصدکند.

 
 

لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای  

معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان‌ها باید با بحث تغییر ساختاری که وزیر محترم صمت هم ماموریت آن را داده‌اند، حرکت کنند.

زرندی با اشاره به ابتکار خوب رزم‌حسینی در راه‌اندازی شورای هماهنگی، بیان کرد: 4 شورای صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی با شخص وزیر جلساتی را برگزار می‌کنند که در آن جا مباحث مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و با یک نگاه جدید و خط و مشی‌گذاری مشارکتی با همکاری بخش خصوصی برای این بخش برنامه ریزی شود.

جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه 

وی گفت: در دوره جدید مدیریت معاونت معدنی ، بحث استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و هلدینگ‌های معدنی باید ادامه یابد و این نقدینگی سرگردان را پشت حوزه معادن بیاوریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین افزود: جهت‌گیری کلی وزارتخانه حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است و نگاه کلی ما این است که از بازار سرمایه تا آن جا که مقدور است حمایت کنیم و این ظرفیت فراوان را پشت حوزه تولید کشور بیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها گفت: دکتر اسماعیلی از مدیران خوب کشور هستند که هم در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هم در زمان مسولیت معاونت معدنی، تلاش های زیادی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور کرده اند.

زرندی افزود: الان فرصت خوبی است که آقای سعدمحمدی که سال‌ها در ذوب‌آهن و شرکت مس مسئولیت داشتند، و تجربه خوبی در این بخش ها دارند بتواند سیاستهای بخش معدن و صنایع معدنی را هدایت کند.



سایر اخبار

اشتغال ۲۰۰ هزار نفری با تکمیل بنگاه‌های نیمه‌تمام در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که می‌تواند دست‌کم برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

تهیه نقشه‌های سرور پایه، اکتشاف سیستماتیک ذخایر در سازمان زمین‌شناسی

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از تهیه نقشه‌های سرور پایه، اکتشافات سیستماتیک ذخایر معدنی و مطالعات زمین‌شناسی مهندسی و مخاطرات به صورت سیستماتیک، به عنوان پروژه‌های جدید این سازمان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» یاد کرد.

محدودیت‌های دوبرابر شدن ظرفیت بخش معدن تا سال 1408

سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و افزایش ظرفیت‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش تا سال 1408 نزدیک به 2 برابر ظرفیت‌های موجود در سال 1398 خواهد بود، اما تحقق این هدف با مشکل منابع مالی محدود و هزینه‌های بالا روبرو است.

اصلاح ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و معدنی به نفع سرمایه گذاران

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار در افزایش رونق تولید، از اصلاح ماده ۳ مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی در خصوص سازمان محیط زیست به نفع سرمایه گذار خبر داد.

ضعف اکتشاف و ماشین‌آلات موانع اصلی توسعه معادن هستند

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کمبود شرکتهای قوی اکتشافی، ضعف اکتشافات زیرسطحی و وجود ماشین آلات فرسوده و مستهلک از موانع اصلی در توسعه فعالیت معدن و افزایش ثروت آفرینی آنها هستند.

اعلام اولویت های وزارت صمت در ١۴٠٠

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی از بخش تولید را وظیفه همه ارکان حاکمیت دانست و گفت: بر این اساس، توسعه سرمایه‌گذاری اولویت وزارت صمت در سال ۱۴۰۰ است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های استخراج معادن در کشور طی هشت سال گذشته نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های استخراج معادن در کشور طی هشت سال گذشته نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

سلب صلاحیت یا تشویق سالیانه۵۰۰ معدن دار/ شیوه نامه مدیریت باطله‌های معادن در دست تهیه است

مدیرکل بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: سالانه ۵۰۰ معدن سلب صلاحیت می‌شوند و در مقابل هم حدود ۵۰۰ معدن تشویق می‌شوند.

تاثیر تفاهم 25 ساله با چین بر معدنکاری ایران/افزایش بهره وری معادن متروکه

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: اگر تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین شامل حضور چینی‌ها در معادن و صنایع معدنی ایران نیز باشد، می‌توان امیدوار بود با استفاده از نیروی کار ایران و سرمایه و تکنولوژی چینی، معادن ایران رونق گیرد.

جلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت؛ دستور مهم روحانی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

روحانی گفت: معیشت مردم، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه آن در شرایط ویژه شب عید از فوریت بیشتری برخوردار است و دستگاه‌های مربوطه باید نظارت‌های خود را بیشتر کرده و دستورات صادره را عملی کنند تا مردم نتیجه را احساس کنند.

جزئیات رشد اقتصادی 9 ماهه/ بهبود سرمایه‌گذاری در سال 99 + جدول

جزئیات رشد اقتصادی سال 99 حکایت از روند رو به بهبود تشکیل سرمایه ثابت دارد.