لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

فعالیت ایران هم ردیف با کشورهای پیشرفته معدنی

به گزارش شاتا به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، علیرضا شهیدی گفت: کلیه مراحل ژئوفیزیک هوایی در کشور از زمان برداشت توسط هلیکوپتر تا پردازش، تفسیر، تعبیر و تلفیق و مدلسازی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و به همت کارشناسان این مجموعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در کشور چند سالی‌ست که بومی‌سازی شده، تصریح کرد: می‌توان گفت این مطالعات در منطقه خاورمیانه به صورت منحصربه ‌فرد توسط کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور انجام می‌شود.

شهیدی با بیان اینکه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در کشور بر اساس اولویت‌بندی‌های موجود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در مناطقی از کشور که امکان وجود ذخایر پنهان وجود داشته باشد عملیات ژئوفیزیک هوایی به صورت ملی انجام می‌شود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولویت نخست ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار کیلومتر خطی مطالعات ژئوفیزیک هوایی انجام خواهد شد که در حال حاضر به صورت ملی حدود ۶۴۰ هزار کیلومتر خطی معادل ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را برداشت کرده‌ایم و اطلاعات آن در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار گرفته است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور درباره علت عدم وجود اطلاعات اکتشافی مناسب از ذخایر معدنی کشور گفت: عمق اکتشافات در ایران کم است و تا کنون توجه ما به اکتشافات سطحی بوده که بر همین اساس این سازمان از سال ۸۱ با آغاز پروژه ژئوفیزیک هوایی به اکتشاف ذخایر معدنی عمیق و پنهان روی آورده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ذخایر زیر زمین هستند و هیچ اثری از آنها روی زمین وجود ندارد، افزود: به کمک این روش اکتشاف ذخایر پنهان انجام می‌شود و در حال حاضر کشورهای معدنی بزرگ دنیا مثل آمریکا، استرالیا و چین نیز از امکانات و منابع بسیار زیادی در این زمینه برخوردار هستند.



سایر اخبار

اشتغال ۲۰۰ هزار نفری با تکمیل بنگاه‌های نیمه‌تمام در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که می‌تواند دست‌کم برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

تهیه نقشه‌های سرور پایه، اکتشاف سیستماتیک ذخایر در سازمان زمین‌شناسی

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از تهیه نقشه‌های سرور پایه، اکتشافات سیستماتیک ذخایر معدنی و مطالعات زمین‌شناسی مهندسی و مخاطرات به صورت سیستماتیک، به عنوان پروژه‌های جدید این سازمان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» یاد کرد.

محدودیت‌های دوبرابر شدن ظرفیت بخش معدن تا سال 1408

سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و افزایش ظرفیت‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش تا سال 1408 نزدیک به 2 برابر ظرفیت‌های موجود در سال 1398 خواهد بود، اما تحقق این هدف با مشکل منابع مالی محدود و هزینه‌های بالا روبرو است.

اصلاح ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و معدنی به نفع سرمایه گذاران

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار در افزایش رونق تولید، از اصلاح ماده ۳ مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی در خصوص سازمان محیط زیست به نفع سرمایه گذار خبر داد.

ضعف اکتشاف و ماشین‌آلات موانع اصلی توسعه معادن هستند

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کمبود شرکتهای قوی اکتشافی، ضعف اکتشافات زیرسطحی و وجود ماشین آلات فرسوده و مستهلک از موانع اصلی در توسعه فعالیت معدن و افزایش ثروت آفرینی آنها هستند.

اعلام اولویت های وزارت صمت در ١۴٠٠

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی از بخش تولید را وظیفه همه ارکان حاکمیت دانست و گفت: بر این اساس، توسعه سرمایه‌گذاری اولویت وزارت صمت در سال ۱۴۰۰ است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های استخراج معادن در کشور طی هشت سال گذشته نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های استخراج معادن در کشور طی هشت سال گذشته نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

سلب صلاحیت یا تشویق سالیانه۵۰۰ معدن دار/ شیوه نامه مدیریت باطله‌های معادن در دست تهیه است

مدیرکل بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: سالانه ۵۰۰ معدن سلب صلاحیت می‌شوند و در مقابل هم حدود ۵۰۰ معدن تشویق می‌شوند.

تاثیر تفاهم 25 ساله با چین بر معدنکاری ایران/افزایش بهره وری معادن متروکه

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: اگر تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین شامل حضور چینی‌ها در معادن و صنایع معدنی ایران نیز باشد، می‌توان امیدوار بود با استفاده از نیروی کار ایران و سرمایه و تکنولوژی چینی، معادن ایران رونق گیرد.

جلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت؛ دستور مهم روحانی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

روحانی گفت: معیشت مردم، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه آن در شرایط ویژه شب عید از فوریت بیشتری برخوردار است و دستگاه‌های مربوطه باید نظارت‌های خود را بیشتر کرده و دستورات صادره را عملی کنند تا مردم نتیجه را احساس کنند.

جزئیات رشد اقتصادی 9 ماهه/ بهبود سرمایه‌گذاری در سال 99 + جدول

جزئیات رشد اقتصادی سال 99 حکایت از روند رو به بهبود تشکیل سرمایه ثابت دارد.